System MSD (Minimalnej Skutecznej Dawki), to synergicznie działające zachowania i nawyki, które dążą do osiągnięcia jak największej skuteczności przy minimum wysiłku. Ideę Minimalnej Skutecznej Dawki najlepiej wyjaśnia proces opalania się.

Kiedy wyjeżdżamy na urlop nad morze i wychodzimy pierwszego dnia na plażę widzimy mnóstwo ludzi, którzy pierwszy raz wyszli na słońce. Chcąc się pięknie opalić, siedzą na plaży przez 4-5 godzin. Problem polega na tym, że ludzka skóra wytwarza barwnik (melaninę), która daje piękną opaleniznę, tylko podczas pierwszych 20 minut ekspozycji na słońce. Następny raz będzie mogła to zrobić dopiero kolejnego dnia. Takie są po prostu właściwości naszego organizmu. Zatem Ci, którzy będą leżeć na plaży przez 2-3 godziny nie opalą się bardziej. Jedyne co uzyskają to oparzenie słoneczne. Następnego dnia nie będą mieli prawdopodobnie ochoty wyjść na plażę. A ktoś, kto opalał się, stosując ideę Minimalnej Skutecznej Dawki, wyjdzie także kolejnego dnia na plażę na 20 minut. Kto po tygodniu będzie piękniej opalony?

Rewolucja w ćwiczeniach!

Podobnie jest z ćwiczeniami. W 2006 roku, na Uniwersytecie McMaster w Kanadzie dr Gibala przeprowadził ciekawy eksperyment. Uczestnicy badania zostali podzieleni na dwa zespoły. Pierwszy wykonywał przez 20 tygodni konwencjonalny trening aerobowy, podczas gdy drugi wykonywał trening typu HIIT przez okres 15 tygodni. Pierwsza grupa spaliła 48 procent więcej kalorii na każdej sesji treningowej w porównaniu do grupy HIIT. Jednak osoby ćwiczące w grupie HIIT spaliły 900 procent więcej tłuszczu w ciągu 15 tygodni w porównaniu do pierwszej grupy która trenowała przez okres 20 tygodni. Warto przy tym zaznaczyć, że wysiłek w treningu HIIT trwał TYLKO 3% czasu przeznaczonego na trening aerobowy.

Od kilkunastu lat dr Doug McGuff, autor książki „Body by Science” uzyskuje doskonałe rezultaty u swoich podopiecznych, stosując 10-12 minutowy trening raz na tydzień! To jest dopiero doskonały przykład idei Minimalnej Skutecznej Dawki!

Dieta „bez diety”

Nasz organizm przez setki tysiące lat ewolucji wypracował mechanizmy naturalnego spalania tłuszczu. Mechanizmy te zostały zaburzone przez nowoczesne wskazówki dietetyków, którzy polecali rozkładanie posiłków na cały dzień. Trzeba było jeść 5-6 posiłków dziennie, co 2,5-3 godziny. Dziś już wiemy, że powoduje to stałe wydzielanie insuliny, która „odkłada” tłuszcz w ciele, jeżeli nie ćwiczysz bardzo intensywnie codziennie. Dla zwykłego człowieka to przepis na szybkie tycie. Wprowadzamy łagodnie post przerywany, czyli intermittent fasting. Najprostsza jego forma polega na tym, by w jednym odcinku czasu, trwającym 14 godzin nie jeść, tylko pić wodę. Na przykład od godz. 18.00 do 8.00 rano, albo od 20.00 do 10.00 rano.

W ostatnich latach post przerywany robi oszałamiającą wręcz karierę, nie tylko jako wyjątkowo skuteczny sposób na schudnięcie, ale na zachowanie zdrowia, zredukowanie ryzyka chorób krążenia i nowotworów. Chroni także przed chorobą Alzheimera i demencją. Sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej i zachowaniu tkanki mięśniowej. Każdy może z niego skorzystać, o ile wprowadzi go umiejętnie i bezpiecznie. Jest łatwy w praktyce, nie trzeba liczyć kalorii, ani specjalnie wykluczać jedzenia, które nam naprawdę smakuje. Koniec z dietami!

Skuteczne nawyki

Wiedza o podstawach naszej fizjologii pozwala opracować strategie, które są dla nas najskuteczniejsze i wymagają najmniej czasu i wysiłku. Na spotkaniach grupy „Odchudzanie Systemem MSD” dostaniesz podstawową wiedzę. Jednak nie tylko wiedza jest istotna. Ważne są także, o ile nawet nie najważniejsze, psychologiczne mechanizmy i strategie, które pozwolą Ci teorię przekuć skutecznie na praktykę! I nie chodzi tu o słynną motywację do zmiany nawyków. Ważne są proste i natychmiast działające strategie, które pozwolą Ci nowe nawyki wytworzyć! Dlatego właśnie cotygodniowe spotkania grupy trwają aż dwa miesiące. To czas który pozwoli Ci wytworzyć nowe nawyki i praktycznie doświadczyć skuteczności własnych działań! Korzystać będziemy z techniki mininawyków, „reguły 5 sekund”, podejścia Kaizen, mindfulness (świadoma uważność), siły intencji implementacyjnej oraz prostych form wizualizacji i autohipnozy. Są to najskuteczniejsze techniki zmiany podświadomości znane dziś nauce.

Rewolucyjne finansowanie

Uwaga! Koszt uczestnictwa w spotkaniach grupy online jest dowolny! Jest to rewolucyjny sposób finansowania uczestnictwa, nieznany w innych miejscach. Rezerwacja miejsca kosztuje tylko symboliczne 50 zł. Pozostałą część opłaty można wnieść już po zakończeniu zajęć , zgodnie z własną oceną ich wartości. Nikt na rynku w tej chwili nie daje większej gwarancji zadowolenia!

Ilość miejsc jest ograniczona i zapisy zostaną wstrzymane po wyczerpaniu miejsc. Spotkania grupowe będą odbywać się na platformie telekonferencyjnej Zoom. Możesz w nich uczestniczyć z każdego miejsca na świecie!  Aby móc uczestniczyć w zajęciach trzeba zainstalować sobie (instalacja jest dziecinnie łatwa) na komputerze maleńki program Zoom Client for Meetings: https://zoom.us/download#client_4meeting Wersja na smartfon lub tablet w Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=us.zoom.videomeetings)
Jeżeli nie uda Ci się uczestniczyć w spotkaniach online, to wszystkie spotkania będą nagrywane i udostępnione na YouTube (tylko dla uczestników zajęć). Możesz uzupełnić materiał i wykonać ćwiczenia w ciągu 3-4 dni po spotkaniu.

Nowa grupa online!

Nowa grupa „Odchudzania systemem MSD” rozpocznie spotkania:

Czwartek 26 marca o godz. 20.00

Następne spotkania odbędą się o godz. 20.00 w każdy kolejny Czwartek, czyli 2, 9, 16, 23, 30 kwietnia oraz 7 i 14 maja.

Rezerwacja miejsca

Aby zarezerwować miejsce trzeba wpłacić opłatę rezerwacyjną (50 zł) przez PayPal, korzystając ze swojego konta w PayPal lub z karty debetowej (lub kredytowej). PayPal jest światowym liderem w płatnościach internetowych i transakcje przy użyciu karty są w nim w pełni bezpieczne. Aby dokonać opłaty, kliknij w poniższy przyciski „Kup teraz”. Po przeniesieniu na stronę PayPal postępuj zgodnie z instrukcjami. Pamiętaj koniecznie, by wpisać swój adres e-mail w odpowiednie pole na PayPal jeżeli wybierzesz płatność kartą. Po dokonaniu rezerwacji, wyślij pustego maila pod adres kursu, czyli odchudzanieSMSD@adambytof.pl (Wyślij maila z tego samego adresu, który był używany do płatności w systemie PayPal). W ciągu 24 godzin otrzymasz dalsze informacje o grupie.

Dziękuję za Twoją rezerwację.



 

UWAGA! Jeżeli, mimo wszystko, nie chcesz korzystać z usługi PayPal, możesz wpłacić opłatę rezerwacyjną (50 zł) na konto bankowe zwykłym przelewem. Napisz maila pod adres odchudzanieSMSD@adambytof.pl to otrzymasz numer konta do wpłaty.